Industrija namještaja i mode biće u fokusu širenja Preventa

U interviju za Oslobođenje predsjednik Uprave Prevent Grupacije Haris Rahman govori o rezultatima iz prethodne godine I planovima za naredni period.
Na početku smo još jedne poslovne godine, kada se osvrnete kakva je 2018. bila za Prevent Grupaciju?
Prevent Grupacija 2018. godinu završila je svečano i u pozitivnom duhu. Nastavili smo pozitivan trend rasta i bez obzira na izazove, koji su u 2018. bili značajniji nego inače, uspjeli smo zadržati broj uposlenih i osvariti nova tržišta.
U Bugojnu je izgrađen savremeni objekat za proizvodnju obuće gdje je planirano povećanje kapaciteta i razvoj novih projekata kojima ćemo osnažiti poziciju ove industrije u BiH. Istovremeno smo proširli i maloprodajnu mrežu vlastitog modnog brenda Dresscode. Jačanjem segmenta plastike i izgradnjom nove proizvodne hale Prevent Components, specijalizirane za ovu oblast, ostvarena su nova tržišta i postignuta strateška saradnja sa kupcima poput Aston Martin, Jaguar, BMW, Ford i Volvo. Prevent Interior pokrenuo je saradnju sa vodećim brendom iz oblasti namještaja IKEA te postao prva kompanija u BiH koja za ovog kupca vlastitim resursima i sirovinama izrađuje kompletan proizvod.
Ponosni, ističemo da će Fondacija Hastor u 2019. godini stipendirati 1976 mladih iz cijele BiH i tako im pomoći da postanu uspješni ambasadori BiH.
20 godina od osnivanja, Prevent porodica broji 6500 uposlenika i vodeći je industrijski brend Centralne i Istočne Evrope. Samo u BiH prisutna na 16 lokacija i djeluje u oblastima namještaja, mode, autoindustrije, metala, nautike, medicinskih sredstava, proizvodnje električnih kablova i zaštitne opreme. Nagradom za sveukupan doprinos razvoju bh. privrede i društva dodjeljene u okviru projekta „100 najvećih“, stavljen je pečat na naš rad u protekla dva desteljeća.
Iz Preventa uglavnom dolaze pozitivne vijesti vezane za rekorde u proizvodnji ili za sklapanje novih ugovora. Na koji način se Prevent “bori” sa konkurencijom i osvaja strana tržišta?
Ne postoji samo jedan recept za uspjeh. To je prije svega poduzetnički duh, strateško planiranje, ali istovremno proces koji zahtijeva prilagođavanje različitim situacijama. Kada je 1999.godine osnovan u Visokom, Prevent je zapošljavao 50 uposlenika. Već početkom 2000. taj broj se udvostručio da bi u prosjeku svaki dan rastao za jedno novo radno mjesto. Istovremeno, proizvedene su autopresvlake za milione vozila u Evropi, a Prevent se svrstao među vodeće dobavljače metalnih i plastičnih komponenti u oblasti autoindustrije, te kontinuirano diversificirao proizvodni portfolio i širio prisustvo u Bosni i Hercegovini i regionu Centralne i Istočne Evrope. Prevent je dobitnik niza priznanja za vodećeg izvoznika, najpoželjnijeg poslodavca, društveno odgovorno poslovanje, a otvaranje novih proizvodnih pogona u Goraždu 2012. proglašeno je investicijom godine od strane vodećih medija u BiH i regionu.
Stalna ulaganja i inovativne ideje bile su osnova da se Grupacija pozicionira kao jedan od stubova bh. ekonomije i društva. U dosadašnjem poslovanju sva ostvarena dobit se reinvestirala u dalji razvoji, što je rezultiralo našim uspjehom. Cilj nam je konsolidacijom industrija i vertikalnom integracijom svih proizvodnih procesa dalje jačati industrijski brend Prevent i sam koncept „One stop approach“ koji je sastavni dio našeg strateškog djelovanja.

Nedavno ste izjavili kako su Vam na jednom od putovanja potencijalni partneri sugerisali da za veća strana ulaganja strani investitori traže sigurniji i povoljniji ambijent. Kako “natjerati” vlasti da nam osiguraju ambijent koji će poslati ljepšu sliku o BiH u svijet, a samim tim osigurati i veća ulaganja u BiH?
Kada je u pitanju poslovni ambijent, Prevent Grupacija u BiH je više puta naglašavala da Bosna i Hercegovina ima niz prednosti koje može potencirati u cilju ostvarenja što većeg izvoza.
Geo-strateška pozicija, stabilna valuta, industrijska kultura su samo neke od prednosti koje se mogu još snažnije naglasiti u odnosu na druge zemlje izvoznike u EU. Ključni faktor za ekonomski napredak i privlačenje investicija je politička i pravna stabilnost. Nažalost, svjedoci smo da takav ambijent u regionu trenutno nije dovoljno izgrađen. Postoje značajni napretci koji su rezultat približavanja EU međutim to nije dovoljno.
Također, smatramo da bi se sistemskim unapređenjem sirovinske baze, nekim industrijama u BiH omogučilo značajno povećanje konkurentnosti proizvoda.
Javne politike treba da se se fokusiraju na povoljan poslovni ambijent, a kroz smanjenje stope doprinosa i definirianje poreskih olakšica u oblasti direktnih poreza, dok kompanije s druge strane, moraju da ojačaju osnovne preduslove za održavanje konkurentosti kroz rad na dizajnu, razvoju, kvalitetu i pouzdanosti.
Radna snaga postaje sve veći problem za bh. privredu. Kakav je Vaš stav o tome, šta nam treba da zadržimo radnike u BiH?
Bosna i Hercegovina je dugi niz godina kao svoju konkurentsku prednost navodila kvalitetnu, iskusnu i relativno mladu radnu snagu. To se prepoznalo kao ispravno, samo što nažalost imamo slučaj odliva radne snage u neke konkurentnije države i industrije. Potrebna su sistemska rješenja kako bi mladi vidjeli perspektivu BiH.
Vjerujemo da poslodavci i vlast na svim nivoima mogu napraviti zajedničku strategiju kojom će se olakšati poslovanje, te smanjenjem poreskih opterećenja omogućiti veća izdvajanja za direktna primanja radnika, edukacije i razvoj ljudskih potencijala.
Ono što je jedan od značajnih izazova za cijeli region je obrazovni sistem koji nije prilagođen tržištu rada i zato često imamo i nedostatak kadrova za određene industrije. Zemlje regiona su jedne drugima prilika, a ne opasnost zbog čega je poželjna identifikacija ključnih industrija i razvoj i razmjena radne snage u tom smijeru. Zajedničkim naporima i saradnjom, nastupajući kao jedinstveno tržište možemo razvijati ekonomiju BiH i kompletne jugoistočne Evrope.
Kakvi su planovi za 2019. godinu. Da li u planu imate nova širenja proizvodnje, nove ugovore, povećanje broja radnika?
Prevent Grupacija nastavit će širenje poslovanja sa fokusom na inudstrije namještaja i mode, te još značajnijim pozicioniranjem u oblasti prerade plastike i plastičnih komponenti za unutrašnjost vozila. Saradnja na razvoju i proizvodnji za kupce kao što su Ford i Aston Martin, potvrda su pouzdanosti i kvaliteta kao i povjerenja koje ovi kupci imaju u Prevent Grupaciju. Kako smo godinu počeli dobrim pričama planiramo tako i nastaviti, te ćemo u cilju obilježavanja 20 godina postojanja organizirati niz događaja i realizovati donacije u nekoliko institucija, kako bi i na taj način dali doprinos ravnomjernom razvoju društva. U saradnji sa UNDP u BiH ušli smo u projekat implementacije ciljeva održivog razvoja kako bi još jednom pokazali opredijeljenost za promociju i jačanje održivog i odgovornog poslovanja

Share